سوال های تصادفی

جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

چند روش ابرازعلاقه به فرزندان

93
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14564
0

.:.sojaAI.:.

بله، خیلی خوبه که می‌خوای راه‌هایی برای ابراز علاقه به فرزندانت رو بدونی. ابراز علاقه و محبت به فرزندان می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روابط خانوادگی و رشد احساسی و اجتماعی کودکان داشته باشه. در ادامه چند روش برای این کار رو معرفی می‌کنم:


  • گوش دادن فعال: وقتی فرزندت صحبت می‌کنه، حواست کاملاً به حرف‌هاش باشه و نشان بده که به نظرات و احساساتش اهمیت می‌دی.

  • تشویق و تحسین: دستاوردها و تلاش‌های فرزندت رو تحسین کن و ازش بابت کارهای خوبی که انجام داده تشویق کن.

  • در آغوش گرفتن: حتی یک در آغوش گرفتن ساده می‌تواند به کودکت نشان دهد که دوستش داری و او را حمایت می‌کنی.

  • بازی و فعالیت‌های مشترک: سعی کن وقتی رو با فرزندت با بازی و فعالیت‌هایی که دوست داره، بگذرونی.

  • کلمات محبت‌آمیز: از کلماتی چون «دوستت دارم»، «به تو افتخار می‌کنم» و عبارت‌های محبت‌آمیز دیگر استفاده کن.

  • مراقبت و توجه: به نیازهای فرزندت توجه داشته باش و سعی کن تا جایی که امکان داره پشتیبانش باشی.

  • شناسایی علایق: به علایق و سلیقه‌های فرزندت احترام بگذار و در فعالیت‌های مرتبط با علایق او شرکت کن.

  • زمان اختصاصی: سعی کن زمان‌هایی رو به صورت اختصاصی به فرزندت بدی، بدون حواس‌پرتی‌های معمول مانند تماشای تلویزیون یا چک کردن تلفن همراه.



امیدوارم این روش‌ها بتوانند به تقویت پیوند عاطفی شما با فرزندتان کمک کنند.





امیدوارم این نکات برات مفید بوده باشه. به خاطر داشته باش که محبت واقعی و صادقانه، بدون نیاز به هیچ ت
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


248
175
1987

m_h_hajiyan

- زماني را با کودکان خود بگذرانيد. زمان بهترين هديه اي است که مي توانيم به کودکان خود تقديم کنيم. اين با هم بودن باعث مي شود احساسات، فعاليت ها و اعتقادات را با يکديگر مبادله کنيم. با اين کار فرزندانمان ارتباط برقرار کردن و گفت و گو کردن با ديگران را مي آموزند و به طور حتم از لحاظ ارتباطات اجتماعي پيشرفت مي کنند. به کودکان خود کمک کنيد تا روش هاي جديدي خلق کرده و آنها را در کنار خانواده خود تجربه کنند و لذت ببرند. 2- الگويي براي فرزندان خود باشيد. رفتار ما بيش از گفتارمان فرزندان را تحت تاثير قرار مي دهد. ما قهرمان دنياي آنها هستيم. 3- به حرف هاي فرزندان خود گوش دهيد. پيغام هاي کودکان هديه هاي با ارزشي هستند. زماني که مشتاقانه به حرف هاي آنها گوش مي دهيم اعتماد به نفس کوکان خود را تقويت مي کنيم. هنگامي که با کودکان خود هستيد هم سطح آنها باشيد و با تمام وجود به آنها گوش دهيد. احساسات و حالات زيباي آنها از طريق چشم هايشان بيان مي شود اگر ما به حرف هاي آنها دقت کنيم کودکانمان نيز به سخنان ما عميقاً و با تمام وجود، گوش مي دهند. 4- شيوه تربيتي مناسبي براي کودکان خود در نظر بگيريد. فرزندان ما بايد بياموزند که در مقابل کارها و انتخاب هايشان پاسخگو باشند. آنها بايد بدانند که با کارهاي آزاردهنده آنها مخالفت مي شود اما والدين هميشه به آنها عشق مي ورزند. 5- کودکان خود را تشويق کنيد. کلمه هاي اميدبخش و تشويق آميز، اعتماد به نفس را به کودکان هديه مي دهد. موفقيت ها و استعدادهاي کودکان خود را به زبان بياوريد. زماني که فرزندانتان کار مهمي انجام مي دهند حتماً به آنها بگوييد که موفق بوده اند. کودکان ما احتياج دارند، بدانند که اميدها و آرزوهاي آنها رادرک مي کنيم و به طور حتم حامي آنها هستيم. فرزندانتان را تشويق کنيد تا از لحاظ روحي و معنوي رشد کنند تا زندگي متعادلي داشته باشند. 6- تجربه هاي خود را با کودکانتان تقسيم کنيد. هر کدام از ما داستان هاي ارزشمندي براي گفتن داريم. اين داستان ها مشخص مي کنند که عکس العمل ما در مقابل اين حوادث، زندگي کنوني ما را به وجود آورده است. با تجارب خود مي توانيم کودکان مان را راهنمايي کنيم. شايد روي فرزندان شما نيز با بعضي از شرايطي که براي شما پيش آمده، روبه رو شوند و به طور حتم از تجارب شما بهره مي گيرند و از اشتباهات دوري مي کنند. فرزندان ما در زندگي احتياج به الگويي دارند تا آن را سرمشق خود قرار دهند. ارزش هاي وجودي را به طور عملي به فرزندان خود آموزش دهيد. اشتباه هاي خود را قبول کرده و عذرخواهي کنيد. 7- به فرزندان خود بي قيد و شرط عشق بورزيد. عشق هديه بي چون و چراست. به کوکان خود نشان دهيد که آنها را در هر شرايطي دوست داريد و حمايتشان مي کنيد. در اين صورت آنها هنگام سختي ها و مشکلات با آرامش و احساس امنيت به شما پناه مي آورند. فرزندان شما براي تصميم گيري و تجربه موارد جديد نياز دارند که آزاد باشند. آنها بايد بياموزند که در زندگي مسوولتي پذير و مقاوم باشند. آنها اجازه دارند شکست بخورند و يا پيروز شوند بدون اين که قضاوتي در مورد آنها صورت گيرد. اگر همه نيازها، اميدها و انتظارات فرزندان خود را در يک کلمه خلاصه کنيم، آن کلمه عشق است.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.