جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

آداب نماز جماعت

207
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



248
175
1993

m_h_hajiyan

آداب نماز جماعت 1- به نماز جماعت اهميت بدهيد ترك نماز جماعت ،اگر از روي بي احترامي باشد،جايز نيست. 2- با خاطر ايرادات جزيي امام جماعت، ماز جماعت را ترك نكنيد. 3- در هر حال نماز جماعت تشكيل دهيد: حتي با دوستان و اهل خانواده 4- هيچ گاه نماز جماعت را به بهانة درس و كار و... ترك نكنيد. 5- هيچ وقتبه اميد با گام اينكه در نماز فردي حال بهتر و حضور قلب بيشتري داريد ،نماز جماعت را ترك نكنيد. 6- بهتر است قبل از اذان براي جماعت اماده شده باشيد 7- (اطرافيان خود را براي شركت در نماز جماعت تشويق كنيد ( با قول و عمل) 8- چنانچه قبل از اقامة ماعت نماز را فرادي خوانديد بهتر است دوباره نماز را با جماعت بخوانيد 9- براي شركت در نماز جماعت بهترين لباسهاي خود را بپوشيد، و عطر بزنيد. 10-پيش از حضور در جماعت، بوي بد لباس و اعضاي بدن خود را از بين ببريد. 11-سعي كنيد از ابتدا به جماعت برسيد ؛تا فضيلت و ثواب تمام آنرا درك كنيد. 12- هيچگاه با اصرار از ديگران نخواهيد كه در بين صفوف به شما جا دهند. 13-در صف نماز جماعت صفها را منظم تشكيل دهيد. 14- هيچگاه نسبت به ايستادن در كنار افراد ضعيف و فقير تكبر نكنيد. 15- مراقب باشيد، به جهت شرور و تكبر، در صف‌هاي جلو نايستيد و براي ريا در صف‌هاي عقب قرارنگيريد. 16-پاي خود را روي جانماز و مهر ديگران نگذاريد. 17-متوجه نماز خود باشيد و از توجه ديگران و اعمالشان خودداري كنيد. 18-در اعمال نماز جماعت زياد از امام جماعت عقب نيفتيد. 19-دراز كار،صداي خود را به دري بلند نكنيد كه مزاحم ديگران بوده و تمركزشان را به بزند. 20- براي رسيدن به ثواب بيشتر، زود تكبير گفته و اقتدا كنيد. 21- هر گاه خواستيد در حال ركوع اقتدا كنيد، براي خبر كردن امام جماعت يكبار تكبير گفتن كافي است آنرا تكرار نكنيد و آية صبر و ....نخوانيد. 22- در خواندن دعاهاي پس از نماز ؛با ديگران هم صدا و هماهنگ باشيد. 23-پس از اتمام نماز،با برادران ديني احوالپرسي كرده و جوياي احوال غائبين باشيد. 24-هيچگاه از امام جماعت درخواست نكنيد كه سرعت ماز را به دلخواه شما تنظيم كند. 25- درو وقت ورود و خروج،مراقب باشيد پاي خود را روي كفش ديگران نگذاريد. 26- مستحب است بعد از گفتن قد قامت الصلوه امام جماعت ،مأموين برخيزيد. 27- اگر در صف‌هاي جماعت جا باشد ،مكروه است انسان تنها بايستد. 28-مكروه است مأموم ذكرهاي نماز را طوري بگويد كه امام جماعت را بشنود. 29- پيامبر اكرم(ص) فرمودند:يك نماز جماعت بهتر است از چهل سال نماز فرادي در خانه. 30- شركت در نماز جماعت براي هر كس مستحب است به ويژه براي همسايه مسجد. 31-مستحب است كه انسان صبر كند كه نماز را به جماعت بخواند. 32- نماز جماعت، هر چند اول وقت خوانده نشود،از نماز فرادي اول وقت بهتر است. 33- نماز جماعتي كه مختصر خوانده مي‌شود،از نماز فرادايي كه طول بدهد بهتر است. 34- امام يا مأموم مي‌توانند نمازي را كه به جماعت خوانده دوباره به جماعت بخوانند،در صورتي كه جماعت دوم و اشخاص آن غير از اول باشند. 35-فاصلة امام و مأموم و فاصلة صف‌ها زياد نبايد باشد. 36- كسي كه ايستاده نماز مي‌خواند، نمي‌تواند به كسي كه نشسته يا خوابيده نماز اقتدا كند. 37-مستحب است امام در وسط صف بايستد و اهل علم ،كمال و تقوي در صف اول بايستند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب






آیا استفاده از رنگ نمای ساختمان برای تثبیت رنگ موثره؟
همیشه این سوال برام پیش میومد که چرا بعضی از نماهای ساختمانی رنگش از بین میره یا مثلا چرا شوره میزنه حتی یک بار داشتم از خیابون رد میشدم یکی از سنگ های ساختمان از اون بالا افتاد جلو پام
ویلای شمالمونم متاسفانه به خاطر بارون های شدیدی که اونجا میومد کلا رنگ عوض کرد و زیباییشو از دست داد
خواستم ببینم چه راه حلی وجود داره برای این مشکلات که هم بشه رنگ رو تثبیت کرد و هم یه جورایی عایقی باشه برای کل ساختمان البته به نظرم ضدآب بودن هم برای نما خیلی مهمه چون تو مناطقی که بارون میومد واقعا دچار مشکل میشیم به نظر خودم با تحقیقاتی که داشتم رنگ نمای ساختمان میتونه انتخاب خوبی باشه برای این قضیه اما نیاز دارم بیشتر تحقیق کنم و منتظر پاسخ های بقیه هم هستم من یه گشتی تو اینترنت زدم دیدم این محصول بین کاربران خیلی محبوب بوده حالا بازم اگر ممکنه واطلاعاتی دارید لطفا منو راهنمایی کنید ممنون ( لینک )














پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.