جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

عدل واختیار

ایا خدا وند بخشنده و مهربان عادل است و ما اختیارداریم پس چرا در ابتدای افرینش انسان از انسان نپرسیده که ایا به این دنبا میروی یانه(دنیایی که الان دران در حال زندگی هستیم) البته با گفتن توصیفی کامل از این دنیا :پس یا خدا عادل نیست یا ما قدرت اختیار نداریم وبه صورت جبری افریده شدهایم اگر پاسخ شما این است که در ابتدا اختیار نداریم پس باز هم افرینش جبری است



78
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

5


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

5 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



20350
9833
67772

Guest

🔸 بگو: من فقط بشری مثل شما هستم؛ (فصلت - 6)
🔹 بگو: من مالک زیان و خیری براى شما نیستم. ﴿جن - 21)
🔸 بگو: به شما نمى‌گویم که خزینه‌ها و گنجینه‌هاى الله نزد من است؛ و غیب (نیز) نمى‌دانم؛ ﴿انعام - 50)
🔹 (بگو:) اگر غیب می‌دانستم، از خیر و نفع برای خودم می‌افزودم و بدی و زیانی به من نمی‌رسید! من فقط برای گروهی که ایمان می‌آورند، بیم‌دهنده و مژده رسانم. ﴿اعراف – 188)
🔸بگو: «نماز من و قربانى من و زندگى من و مرگ من براى الله، پروردگار جهانیان است.» (انعام - 162)

سوره انعام - آیات 40 تا 43:
🔹بگو: «به نظر شما، اگر عذاب الله شما را دررسد یا رستاخیز شما را دریابد، اگر راست می‌گویید، کسى غیر از الله را مى‌خوانید؟»
🔹(نه،) بلکه تنها او را مى‌خوانید، و اگر او بخواهد رنج و بلا را از شما دور مى‌گرداند، و آنچه را که شرک می‌ورزید فراموش مى‌کنید.
🔹و به یقین، ما به سوى امّت‌هایى که پیش از تو بودند (هشدار دهنده‌هایی) فرستادیم، و آنان را به سختی و بیمارى دچار ساختیم، باشد که به تضرع (به درگاه خداوند) درآیند.
🔹پس چرا هنگامى که سختی‌های ما به آنان رسید تضرّع نکردند؟ لیکن دلهایشان قساوت پیدا کرد و شیطان آنچه را انجام مى‌دادند برایشان آراسته کرد.
0
امتیاز


20350
9833
67772

Guest

🔴 چند آیه از قرآن در مورد شرک:

🔸 و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. ﴿غافر - 60)

🔹در حقیقت، آنهایی را که به غیر از الله، صدا می‌زنید، بندگانی همچون خود شما هستند؛ پس اگر راست مى‌گویید، آنها را صدا بزنید تا شما را اجابت کنند! ﴿اعراف - 94)

🔸و کسانى را که به غیر او صدا می‌زنید، مالک پوست هسته خرمایى (هم) نیستند. ﴿فاطر - 13)
🔸اگر آنها را صدا بزنید، صدای شما را نمی‌شنوند، و اگر (فرضاً) بشنوند، اجابتتان نمی‌کنند؛ و روز قیامت، شرک شما را انکار می‌کنند، و هیچ کس مانند (خداوند آگاه و) خبیر تو را (از حقایق ) با خبر نمی‌سازد. ﴿فاطر - 14)

🔹آنهایی را که صدا می‌زنند، (خود) به سوی پروردگارشان وسیله می‌جویند که کدام یک از آنها (به الله) نزدیک‌ترند، و امید رحمت او را دارند و از عذاب او می‌ترسند، همانا عذاب پروردگار تو (ترسیدنی و) درخور پرهیز است. (اسراء-57)

🔸و (الله) به شما فرمان نمی‌دهد که فرشتگان و پیامبران را اربابان خود بگیرید. آیا پس از آنکه اسلام آورده‌اید شما را به کفر فرمان مى‌دهد؟ (آل عمران - 80)

🔹 و کیست گمراه‌تر از آن کس که به غیر الله کسى را مى‌خواند که تا روز قیامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعایشان بى‌خبرند؟ (احقاف - 5)

🔸 و بیشترشان به الله ایمان نمى‌آورند مگر اینکه (در همان حال) مشرکند. (یوسف - 106)

🔹 بگو: در زمین بگردید و بنگرید عاقبت کسانى که قبلاً بودند چگونه بوده است؟ بیشترشان مشرک بودند. (روم - 42)

🔸 آیا ما دلیل محکمی برای آنها نازل کردیم که از آنچه به او شرک می‌ورزیدند، سخن بگوید؟! (و آن را موجه بشمارد؟!) ﴿روم - 35)

🔹 بگو کیست که از آسمان و زمین به شما روزى مى‌دهد؟ یا کیست که بر گوش‌ها و چشم‌ها مالکیّت دارد؟ و کیست که زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون می‌آورد؟ و کیست که امور را تدبیر مى‌کند؟ خواهند گفت «الله». پس بگو آیا پروا نمى‌کنید؟! (یونس - 31)

🔸 همانا الله اینکه به او شرک ورزیده شود را نمی‌آمرزد و غیر آن را برای هر کس که بخواهد می‌آمرزد، و هر که به الله شرک بورزد، قطعاً گناه عظیمی را افترا بسته است. (نساء - 48)
🔹 و قطعاً به تو و به کسانى که پیش از تو بودند وحى شده است که اگر شرک بورزى، عملت تباه می‌شود و از زیانکاران خواهى شد. (زمر - 65)
0
امتیاز
guest : 🔸 بگو: من فقط بشری مثل شما هستم؛ (فصلت - 6)
🔹 بگو: من مالک زیان و خیری براى شما نیستم. ﴿جن - 21)
🔸 بگو: به شما نمى‌گویم که خزینه‌ها و گنجینه‌هاى الله نزد من است؛ و غیب (نیز) نمى‌دانم؛ ﴿انعام - 50)
🔹 (بگو:) اگر غیب می‌دانستم، از خیر و نفع برای خودم می‌افزودم و بدی و زیانی به من نمی‌رسید! من فق
- 19 اردیبهشت ماه 1399


20350
9833
67772

Guest

طبق حدیث امام صادق نه جبر است نه اختیار بلکه چیزی بین این دو .......برای مطالعه بیشتر به کتاب شیعه در اسلام علامه طباطبایی مراجعه کنید
0
امتیاز


20350
9833
67772

Guest

سلام
آفرینش جبریست و انتخابی وجود ندارد.
اما پس از ان اختیار وجود دارد. آنهم بصورت محدود به قوانین خلقت.
0
امتیاز


0
5
32

ehsan2010

دوست عزیز وجود و هست انسان بعد از تولد شکل میگیرد و قبل تولد انسان نیست است یعنی وجود ندارد و چون اختیار از ویژگی های موجودیتی به اسم انسان است پس تا انسان وجود نداشته باشد اختیار هم ندارد به همین دلیل اختیار را فقط در بازه تولد تا مرگ برای انسان قایل میشوند/التماس دعا
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.