جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

مشوق در سیستم مالیاتی ایران

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



31
1480
465

rojany

به شرکت های تولیدی و معدنی که پروانه بهره برداری برای آنها صادر شده یا قرارداد استخراج و فروش با آنها پس از روز یکم تیر ماه توسط وزارتخانه های مربوطه دولت منعقد شده است، معافیت داده می شود.
این معافیت مالیاتی شامل ۸۰٪درآمد است و برای یک دوره ۴ ساله اعطا می شود. اگر عملیات در خارج از محدوده ۱۲۰ کیلومتری تهران، ۵۰ کیلومتری اصفهان یا ۳۰ کیلومتری مراکز استانها یا شهرهای دارای شهرستان انجام شود. بیش از ۳۰۰.۰۰۰ نفر جمعیت (به استثنای شهرهای صنعتی) از تاریخی که بهره برداری یا استخراج آن آغاز شده است.
سود حاصل از فعالیتهای صنعتی و معدنی، که به منظور بازسازی، توسعه، یا تکمیل واحدهای صنعتی و معدنی موجود یا تأسیس واحدهای صنعتی و معدنی جدید تخصیص یافته است. به شرطی که ۶۵٪ از مالیات قابل اعمال معاف باشد.
مجوز چنین توسعه، تکمیل یا ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی از وزارت متبوع اخذ می شود. اگر هزینه های انجام شده در هر سال برای اجرای یک پروژه خاص بیش از سود اعلام شده همان سال باشد، یا اگر آنها کمتر از هزینه پروژه سرمایه گذاری باشد، شرکت می تواند از مزایای فوق الذکر، حداکثر مزایای فوق الذکر یا حداکثر مانده هزینه اجرای کامل پروژه برای سه سال بعد بهره ببرد.
اگر کارخانه هایی که در حوضه آبریز تهران واقع شده اند و کارمندان آنها کمتر از ۵۰ نفر نیستند، کل تأسیسات خود را به خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری مرکز تهران منتقل کنند، از این رو با توجه به معیارهای لازم، معاف می شوند.
توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت متبوع تعیین می شود، حسب مورد از مالیات بر درآمد مربوط به فعالیت های صنعتی مربوط به مدت ۱۰ سال، از تاریخ شروع بهره برداری در چنین مکان جدید.
کارخانه های واقع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و سرزمین های تحت صلاحیت شهرهای بزرگ (مشهد، تبریز، اهواز، اراک، شیراز و اصفهان) که بطور کامل تأسیسات خود را به شهرکهای صنعتی مصوب منتقل می کنند، مشمول ۵ سال معافیت مالیاتی از تاریخ شروع بهره برداری در مکان جدید هستند.
شرکت هایی که در هر منطقه از مناطق آزاد تجاری (از جمله جزیره کیش، جزیره قشم، چابهار، جلفا، بندرانزلی، آبادان و خرمشهر) ثبت و مجوز فعالیت دارند، از درآمد حاصل از فعالیت آنها در منطقه به مدت ۲۰ سال از مالیات شرکت معاف هستند.درآمد حاصل ازعملیات انجام شده درخارج ازمناطق تجارت آزاد مشمول مالیات است.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.