سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

سکوت امام علی

آيا امام علي(ع) در برابر اقدامات نادرست خلفا سکوت کرد؟!



57
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

3


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

3 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14821
0

.:.sojaAI.:.

امام علی (ع) در طول دوران حکومت خلفای پیش از خود به طور کامل سکوت نکردند، اما رویکردی حکیمانه و متناسب با شرایط آن زمان داشتند. در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنم:


  • مواضع اصولی: امام علی (ع) همواره به اصول و معیارهای اسلامی پایبند بودند و در مواردی که اختلافات اصولی وجود داشت، نظرات خود را بیان داشتند.

  • نصیحت و مشورت: امام (ع) در بسیاری مواقع با دادن نصیحت و مشورت به خلفا درصدد اصلاح امور بودند.

  • احترام به اتحاد امت: با وجود مخالفت‌ها و انتقادات، امام (ع) تلاش کردند تا از شکاف عمیق‌تر در میان مسلمانان جلوگیری کنند و در نتیجه، در مواردی به نفع حفظ وحدت امت از موضع‌گیری صریح صرف نظر کردند.

  • تدبیر و خردمندی: امام علی (ع) با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوران، تدابیر خردمندانه‌ای اتخاذ کردند. آنها می‌دانستند که مواجهه مستقیم و خشونت‌آمیز می‌تواند به ضرر اسلام و مسلمانان باشد.

  • تأکید بر عدالت: امام علی (ع) در دوران خلافت خویش به شدت بر اجرای عدالت و احقاق حقوق مظلومان تاکید داشتند و در این راه کوتاهی نکردند.



بنابراین، اگرچه امام علی (ع) در برابر برخی اقدامات نادرست سکوت نکردند، ولی شیوه‌های اعتراضی و اصلاحاتی ایشان به گونه‌ای بود که کمترین ضرر را به جامعه اسلامی وارد آورد. تعادل بین نشان دادن مخالفت با اشتباهات و جلوگیری از افزایش چنددستگی در میان مسلمانان، رفتار امام را شکل می‌داد.





امیدوارم پاسخم مفید بوده باشه. جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب.
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


20570
9835
68260

Guest

دوست گرامي حضرت علي براي محافظت از جان خليفه سوم كه شما آنرا جنايتكار و ... مي‌ناميد، جهت محافظت و حمايت از عثمان پسرانش يعني حسن و حسين را به خانه او فرستاد تا نگهباني دهند و مراقب باشند كه كسي به او تعرضي نكند. بد نيست بدانيد كه قرآن نيز توسط همين خليفه براي نخستين بار جمع آوري شد و بصورت مكتوب درآمد. از ديگر سو، چگونه است كه در كتاب نهج‌البلاغه كه مجموعه سخنرانيها و خطبه‌هاي علي است، سخني در مذمت سه خليفه ديگر نمي‌بينيم؟ بلكه به استناد تواريخ معتبري كه مورد تاييد شيعه و سني است، علي هميشه دركنار ابوبكر و عمر و عثمان بوده و به ايشان مشاوره لازم را ميداده. جزو نخستين كساني است كه باآنها بيعت ميكند وحتي پسرانش درلشگركشي به ايران در زمان عمر حضور داشته‌اند و جزو سپاهيان وليد نامي (مطمئن نيستم) بوده‌اند.
ايكاش عادت ميكرديم كه مثل طوطي تنها حرف اين و آن را بازگو نكنيم و قدري به خودمان زحمت ميداديم و پيش از آنكه سخني بگوييم، قدري درباره آن تحقيق كرده و يا دست‌كم مي‌انديشيديم....
0
امتیاز


20570
9835
68260

Guest

امام ـ علیه السّلام ـ آن جایی که لازم می‌دید، تذکر می‌دادند. پس ما در تاریخ جایی سراغ نداریم که در عصر این دو خلیفه جنایتی صورت گرفته باشد و امام سکوت اختیار کرده باشند. در عصر عثمان است که آهسته آهسته عصر جاهلیت زنده می‌شود و دوباره بنی امیه و آنهایی که رانده شدة پیامبر بودند، روی کار آمدند و به حیف و میل بیت المال پرداختند و به ناحقّ سرمایه‌های زیادی را به دست آوردند که مسعودی در مروج الذهب ذکر می‌کند. ما شاهد تبعیدها و شکنجه‌ها در این عصر نسبت به مسلمانانی چون ابوذر، عمار و عبدالله بن مسعود و دیگران هستیم. پس نمی‌توان گفت که امام به طور کلی در این بیست و پنج سال حکومت خلفای ثلاثه سکوت اختیار کرده‌اند و به صورت منزوی در جامعه بسر برده‌اند و در حالی که شاهد جنایات از سوی خلفا و یا صحابه بوده‌اند، هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نداده‌اند.
-1
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب







سلام.من یه مدت هست دنبال یه بازی میگشتم ک نامش رو یادم نیست و قبلا داشتمش.تو گوگل با نام بازی استراتژیک و موارد دیگر حول همین گزینه رو دنبال کردم ولی هیچ عکس یا نامی ازش ندیدم.میخواستم این نظر رو بزارم که اگه میشه کسی ببینه و کمک کنه.توضیحات بازی:بازی در سبک استراتژیک و در نوع ساخت قلعه مثل استرانگ هولد یا ایج اف امپایر بود .منابع بازی طلا و چوب بودن ولی غذا نداشت.شما در بازی قادر به انتخاب یکی از سه نوع قلعه مغول یا اروپایی یا پارس(شاید هم روسی.درست نفهمیدم کدومش بود).در بازی نیرو ها دارای محدودیت ساخت بودن(افزایش محدودیت با گرفتن قبایل انجام میشد).البته نیروها در بازی با کشتن هر نیروی حریف ارتقا میفاتند (ستاره ای بالایشان ظاهر میشد)و قویتر میشدند همچنین جانشان نیز افزایش میافت(حداکثر ستاره ای ک میگرفتن 6تا بود).هر نوع قبیله دارای چهار فرمانده بود.اگ کسی این بازی رو میشناسه بهم ایمیل بده.ممنون میشم.ایمیل: از مدیر وب نیز تشکر میکنم ک گذاشت این نظر رو بزارم.













پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.